Recruitment folyamatok - így toborozz hatékonyan!

 

recruitment kiválasztás

Szeretnél képbe kerülni a recruitment kapcsán? Éppen azon gondolkozol, hogyan csábíthatnád cégedhez a lehető legmegfelelőbb jelölteket? A gazdasági és piaci helyzet gyakran változik, így naprakésznek kell lenned, ha szeretnél megbízhatóan gondoskodni az új munkaerőről. Összefoglaltuk a legfontosabb recruitment módszereket, hogy velük hatékonyabb toborzási stratégiát tudj kialakítani és azokkal dolgozhass együtt, akikkel igazán szeretnél.

Szeretnéd már is feladni az álláshirdetésedet? Csak kattints és intézd!

A nulladik lépés: nézz körül házon belül!

A legelső kérdés, amin el kell gondolkoznod: egyáltalán szükséges, hogy új embert keress? Napjainkban egyre több cég választja a házon belüli kinevelés stratégiáját.

Ha dolgozik nálad olyan szakember, aki szorgalmas, tehetséges és szeretne tovább fejlődni, próbálj meg több felelősséget adni a kezébe és tanítsd be akár olyan feladatokra is, amelyekre jelen pillanatban még nem képes.

Ez a megoldás lehet, hogy több energiát vesz igénybe, mint az állás meghirdetése, viszont hosszú távon kifizetődő és egy motiváltabb, lojálisabb munkaerőt eredményez.

Recruitment a saját kollégáidon keresztül: az ajánlási rendszer bevezetése

A sötétben bóklászás elkerüléséhez tökéletes lehet az ajánlási rendszer. Kínálj beosztottjaidnak kedvezményeket az általuk beajánlott potenciális kollégák után, akár már akkor is, ha azok csak az állásinterjúig jutnak el.

Ösztönözd a nálad dolgozókat arra, hogy osszák meg a meghirdetett állást közösségi médiában, ismerősök között, akár kreatív, saját szövegekkel. A szűkebb körű, személyesebb megosztások növelik a hitelesség, megbízhatóság érzését a recruitment során. Az ajánlásért járó előnyök nem csak pénzbeliek lehetnek: gondolj a gamifikációra is!

Outbound módszerek: direkt megkeresés

LinkedIn outbound recruitment

A szokványosabb, a jelentkezések passzív begyűjtésén alapuló inbound módszerekkel párhuzamosan sokszor érdemes a másik irányban is gondolkozni, és személyesen megkeresni, megkörnyékezni a legmegfelelőbbnek tűnő jelölteket.

Az outbound munkatárskeresés jellemző színtere a LinkedIn, de a különböző szakmai fórumok, Facebook csoportok és a személyes ismeretség is hasznos lehet. A keresés ezen formája idő- és energiaigényes, de különösen ajánlott olyan esetekben, amikor az elvárásaid specifikusak, így alacsonyabb a szóba jöhető szakemberek száma.

Írj hatékony álláshirdetést!

Ha mégis a külső forrást választod, tartsd észben, hogy nagyon nem mindegy, milyen hirdetést írsz. Készíts olyan ajánlatot, amely nem veszik el a rengeteg hasonló szöveg között, és amire, ha te lennél az álláskereső, magad is szívesen jelentkeznél.

A jó álláshirdetés fontos jellemzője, hogy nem árul zsákbamacskát. Pontosan kiderül belőle a beosztás összes fontos részlete, a fizetéstől a munkavégzés helyéig. Határold be minél pontosabban a pozícióhoz tartozó feladatokat és az ideális jelölt jellemzőit - legyen szó akár szakmai tudásról, akár előnyös személyiségjegyekről.

Az elvárások mellett a munkával járó előnyökről se feledkezz meg! A juttatások mellett ilyen lehet a megbízhatóság, a cég kiemelt helyzete a piacon vagy a fejlődés, előrelépés lehetőségei.

Előnyös lehet, ha a szokványos formák helyett vagy mellett videós álláshirdetést, márkaépítő videót is készítesz, ahol az iroda és a cég képviselői is megjelennek. Az ilyen tartalmak több figyelmet kapnak és könnyebben fogyaszthatók, emellett valódibbak és bizalomgerjesztőbbek. Így, ha vizuálisan is sikerül egy jó és menő munkahely képét sugároznod, sokkal könnyebben megjön a jelöltek kedve a jelentkezéshez.

A hirdetés megosztható saját karrieroldalon, de a széles körben használt állásportálokon is. Az utóbbi megoldás előnye lehet, hogy a hirdetési csomag részeként a szövegírásban és a prezentációban külső marketingszakemberek segítségét is igénybe veheted.

Az AtlaszPartner munkaerőközvetítőnél mi átlátható folyamatokkal és kedvező árú csomagajánlatokkal nyújtunk segítséget a toborzásban.

Optimalizáld a jelentkezés folyamatát!

Ha céges karrieroldalt használsz, gondoskodj róla, hogy a felhasználói élmény profi, esztétikus és zökkenőmentes legyen. Fontos, hogy a várható forgalom több, mint fele mobilról fog érkezni. Ennek megfelelően az oldalnak telefonos kijelzővel is könnyen használhatónak kell lennie. 2020 van, éljen a mobilreszponzivitás!

Stratégiai jelentősége van annak is, hogy a jelentkezési folyamat mennyire bonyolult. Egy általános, alacsony követelményekkel bíró pozíciónál előnyös lehet, ha a beküldés több energiát vesz igénybe. Ha sok dokumentumot és információt kell megadni, sok kérdésre kell válaszolni, a kevésbé kitartó és alkalmas jelöltek könnyen lemorzsolódnak: ez ilyenkor előny is lehet.

Ha viszont a meghirdetett állás specifikus és magas szintű végzettséget igényel, akkor a minimum szintet elérő jelentkezők nem lesznek túl sokan: felesleges az idejüket rabolni, fontos, hogy minél többen elküldjék a jelentkezést a recruitment során.

Készülj fel előre: employer branding stratégia, talent pool, toborzó rendezvények

A céged vonzóvá tétele a potenciális munkaerő számára nem az álláshirdetéssel kezdődik. Előnnyel indulsz, ha már fektettél energiát az employer brandingbe, a céged önmagáról alkotott képének megformálásába.

A jó brand építése és gondozása a jelentkezések kezelésében is megnyilvánulhat. Bánj a nálad dolgozni akarókkal ügyfélként, kommunikálj profin, közvetlenül és előzékenyen. Reagálj minden levélre gyorsan, legalább automatikus üzenetben és kezeld korrekt mód az idejüket és energiájukat neked dedikáló jelölteket. Készüljetek az interjúra céges oldalról is, jelenjetek meg pontosan, kommunikáljatok hatékonyan.

A jelentkezők számára ma már nem elhanyagolható a cég közösségi média jelenléte sem. Itt kiemelt jelentőségű az Instagram, ahol a legtöbb cég megoszt különféle, a brandjéhez lazábban vagy szorosabban kapcsolódó, képes tartalmakat. Napjainkban ezen a téren is egyre fontosabbá válik a természetesség és emberközeliség. Előny, ha a dolgozóid saját képekkel, személyes történetekkel is hozzájárulnak a cég arcának formálásához.

Érdemes megfontolni a szakmai rendezvények szervezését is! A különféle meetupok, versenyek, nyílt napok közönsége pontosan azok lesznek, akik a jövőben akár kollégaként is a látókörödbe kerülhetnek, így kialakíthatsz egy talent poolt a későbbiekre.

Recruitment level up: pontosan célzott, fizetett hirdetésekkel a sikerért

recruitment fizetett facebook hirdetéssel

Az állásportálokon túl a toborzás hatékony eszköze a fizetett hirdetés. A megoldás előnye, hogy a célközönség nagymértékben személyre szabható, például életkor, szakmai végzettség, érdeklődési kör és földrajzi paraméterek alapján. A kész hirdetés pedig gyakorlatilag megkerülhetetlenül ott lesz mindenki szeme előtt, akit el szeretnél vele érni.

Ez szuperül hangzik, ugye? A fizetett hirdetési kampányok profi marketingeszközök, amelyeket a recruitment szolgálatába állítunk. A hirdetési költségek annak függvényében alakulnak majd, hogy mekkora a munkavállalói kereslet az adott pozícióra és mekkora a versenyhelyzet, mennyire van hiány az adott szakemberből. A hirdetési kampány felépítése, kivitelezése és felügyelete pedig tapasztalat marketingszakembert kíván: laikusként nagyon gyorsan, nagyon sok pénzt lehet elkölteni eredmények nélkül.

Mindenesetre ma már nem érdemes mellőzni a fizetett hirdetési kampányokat a tudatos recruitment stratégiánkból: a Facebook, a Google és a LinkedIn fizetős felületei nagyon hatékony toborzási eszközök.

Átgondolt recruitment stratégia a költséghatékony sikerért

Ha szeretnél egy olyan csapatot, amivel valóban megvalósíthatod elgondolt céljaidat, az alapos, korszerű folyamatokkal kialakított recruitment stratégiát nem spórolhatod meg. Ezen feladatok azonban idő- és energiaigényesek, ezért a céged kapacitásától függően érdemes legalább egy részüket külső cégnek kiszervezni.

Ha van egy meghirdetésre váró állásod, az AtlaszPartner állásportállal és munkaközvetítővel a recruitment teljes folyamatában segítünk, a hirdetés megírásától a saját állásportálon és a social mediában való megjelentetésen át a fizetős hirdetési kampányok kivitelezéséig és a jelöltek előszűréséig.

Válogass költséghatékony hirdetési csomagjaink közül és szervezz ki annyi recruitment teendőt, amennyi számodra megfelelő!