A hatékony álláshirdetés 7 ismérve

álláshirdetés írása

Milyen a jó álláshirdetés? A válasz egy dologban mérhető: jelentkeznek-e rá azok az emberek, akiket a cégednél szeretnél tudni. Íme néhány tipp, amelyet ha a hirdetés feladása előtt végigondolsz, nagyobb eséllyel indulhatsz a megfelelő munkaerő felkutatásáért való küzdelemben.

1. Írj le minden fontos információt a cégről és a pozícióról!

Hirdetésíráskor a legfontosabb szempont, hogy végig gondolkodjunk a munkavállaló fejével. Mi lenne az, ami ha te lennél az álláskereső, egy vonzó, megbízható cég benyomását keltené benned?

A legelső lépés, hogy a hirdetés minden lényeges információt tartalmazzon: minden más ez után következik. Ez nem csak a korrektség miatt lényeges: ha nem határolod be elég pontosan, hogy mit kínálsz, a kívánt célközönséget sem éred el.

Hiányos álláshirdetésre komoly szakember több okból sem fog jelentkezni. Ha fontos információk hiányoznak, jobb esetben úgy fog tűnni, a céged maga sem tudja mit akar, rosszabb esetben pedig úgy, hogy a hirdetés feladója nem véletlenül titkolózik.

Segítésre van szükséged az álláshirdetés megírásában? Add fel nálunk a hirdetésedet, válassz az átlátható csomagajánlatok közül és profi marketingszövegíró gondoskodik majd a hirdetésszöveg elkészítéséről.

2. Feladatok, felelősségi kör - konkrétan mit fog csinálni a dolgozó a hétköznapokban?


Nem árulhatunk zsákbamacskát akkor sem, ha az álláshoz tartozó feladatok részletezéséről van szó. Az előző pontban leírtak itt is érvényesek: minél konkrétabban be tudod határolni, mit fog csinálni és milyen képességekkel rendelkezik a jövendőbeli munkatársad, annál valószínűbb, hogy a leírásnak megfelelő emberek megtalálnak téged és magukénak fogják érezni a pozíciót.

Ne hidd azt, hogy mindez csak akkor fontos, ha magasan kvalifikált szakembereket szeretnénk becserkészni. Ha kékgalléros, vagy diákmunkára keresel munkavállalót, az átláthatóság és a pontos pozícióleírás éppúgy elengedhetetlen.


3. Elvárások az álláshirdetésben - légy ésszerű, kerüld a kliséket!


Ne csak a konkrét szakmai háttérre térj ki: foglald össze az elvárt személyiségjegyeket, attitűdöt is minél pontosabban.


Ilyen lehet például egy biztonsági őr esetében a szabályok betartása és betartatása, egy ellenőrzéssel járó munkakörben a precizitás, egy marketinges számára a kreativitás és a jártasság egyes online trendekben.

Kerüld el a közhelyeket és a túl általános megfogalmazást, de azt is, hogy az elvárások teljesíthetetlenül magasak vagy specifikusak legyenek.


4. Említsd meg a juttatási csomagokat!

álláshirdetés meghirdetése
Cafeteria, meleg étel és ital, csapatépítő tréningek, saját edzőterem, közös utazások és különféle bónuszok: nem véletlen, hogy az ehhez hasonló juttatások ma már a munkahelyi élet elengedhetetlen részei. Motiválják a dolgozókat és erősítik a céghez való tartozás érzését.


Ha versenyképes szeretnél lenni, te sem feledkezhetsz meg egy életképes employer branding stratégia kivitelezéséről. A hirdetésben megemlítve a juttatások vonzóbbá teszik a céged, a már nálad dolgozókat pedig arra ösztönzik, hogy hosszú távon is a munkahelyen akarjanak maradni.


5. Ne felejtsd ki a munkakörülményeket és a munkával járó előnyöket!


Sokan elfelejtenek arról beszélni, hogy a cégük milyen előnyöket képes nyújtani. Pedig az álláshirdetés alapvetően egy marketingszöveg, amelynek a konkurencia hasonló jellegű ajánlatai közül kell kitűnnie.


Az elsődleges cél így tehát az, hogy a kínált termék – az állásajánlatod – vonzó legyen a jelentkezők számára.


A juttatásokon túl ilyen lehet a megbízhatóság, a cég helyzete a piacon, a hosszú távú, bejelentett munka ígérete, a nyújtott munkakörülmények és a karrierlehetőségek.


6. Gondoskodj az álláshirdetés megfelelő terjesztéséről!


Az embereket ma elsősorban a közösségi médiában, a keresőkben és az állásportálokon lehet elérni, így neked is ezeken a helyeken kell ott lenned. A toborzás gyakorlatilag egy komplex marketingfeladat, amibe a hirdetések megfogalmazása, a célközönség meghatározása és megfelelő felületek megválasztása éppúgy beletartozik.


Ha nem vagy benne biztos, hogyan írj álláshirdetést, az interneten találhatsz különböző munkakörökre vonatkozó álláshirdetésmintákat és álláshirdetésszöveg-mintákat, amelyek sok esetben megkönnyítik a dolgodat.


Érthető, hogy a mindezzel járó munkára nem minden cégnél van kapacitás. De rábízhatod a feladatot külön ezzel foglalkozó szakemberekre is. Az AtlaszPartnernél az álláshirdetés feladásakor többféle csomag közül választhatsz: amennyiben szeretnéd, a hirdetésed profi szövegíróval írjuk meg, az elhelyezésben pedig HR tanácsadónk segít.


7. Tájékoztass a jelentkezés és kiválasztás folyamatáról!


Végül gondoskodj róla, hogy az álláshirdetésed szövegében jól láthatóan szerepeljen, hogy a jelentkezés milyen e-mail címen, telefonszámon, esetleg céges felületen történhet. Előny, ha a hirdetésben megjelenik a kapcsolattartó neve, akinek az érdeklődők a levelüket címezhetik. De legalább a cég kiléte legyen mindenképp világos és ellenőrizhető!


Még jobb, ha a potenciális jövőbeli munkatárs a jelentkezés után olyan fontos részletekről is értesül, mint hogy megkeresésre, válaszra mikor számíthat, vagy hogy hogyan zajlik a cégnél a kiválasztási folyamat, hány kör interjú lesz előtte. Mindezek hozzájárulnak a megbízható, transzparens cég benyomásának kialakításához.


Mi ezért kínálunk minden csomagunk mellé jelöltkezelő rendszert is, ami segít az automatizált üzenetküldésben és a jelentkezők szelektálásában egyaránt.


A jó álláshirdetés tehát: átlátható, figyelemfelkeltő, lehet vele azonosulni. Kiderül belőle, pontosan mit kínálsz, mutat valamit, amivel ajánlatod kitűnik az információdömpingből, hatására pedig a potenciális jelölt érzi, miért is jó a Te cégedhez tartozni.


Ha szeretnél segítséget kapni add fel a hirdetésedet nálunk és válassz ki hozzá egy szimpatikus marketingcsomagot!


Megnézem a hirdetésfeladást!